onsdag 30 juli 2008

La nueva chica es de Suecia

Nu har lite mer an en vecka passerat har och jag vet inte hur manga fler ord jag har uppsnappat av betydelsen blond tjej. Det ar ratt otroligt hur manga olika ord de har av i princip samma betydelse. I och for sig ar det annu otroligare hur oppet de uttrycker dessa ord har.

Efter en vecka har vet jag inte heller hur manga vattendroppar som har fallit. Bara idag har det regnat oavbrutet i tva timmar. Och da menar jag inte regn som i Sverige. Har oppnar sig himlen och om man inte hinner skydda sig blir man genomblot pa tva minuter. Men att det ar regnperiod i Costa Rica visste jag ju redan innan. Vad jag inte visste var att till denna period tillhor aven askvader. Farliga sadana. Nastan varje dag ar det nagon som har dott av en blixt pa nyheterna. Detta sker mest pa landet dar det ar mycket oppna ytor, men faktiskt aven i staderna. Uh.