måndag 18 augusti 2008

Vamos a la playa

Har inte varit sa narvarande den sista tiden. Detta for att jag inte varit hemma i San Jose och datorn. Har tillbringat langhelgen (dia de la madre) i Santa Cruz, Guanacaste. Guanacaste ligger i nordvastra Costa Rica och ar landets varmaste provins. Folk sa till mig innan vi akte att det skulle vara stark sol och mycket varme, men att det var sa extremt som det var kunde jag inte tanka mig. Jag dog nastan.

Men jag forstar varfor manga costarikaner aker till Guanacaste pa semester. Las playas. Hog reggaeton pumpar ut ur stora hogtalare, surfare njuter av de stora vagorna och det 24 °C-iga vattnet, de manga utomhusbarerna serverar hundratals ol och strandforsaljare saljer kokosnotter med sugror for ca 5 kr/st. Ja, stranderna ar precis sa man tanker att strander i Latinamerika ska vara. Jag hoppas verkligen jag far se mer av dessa snart.