fredag 7 november 2008

¡Qué rico arroz con frijoles!

Att man ater mycket ris och bonor har var ingen myt. Jag tror att jag har atit detta varje dag sen jag kom hit. Det ar basen i varje maltid. Vad som annars saljs i matvag i alla barrios, alla skolor och i alla gatuhorn ar: tropiska frukter, chips, tortillas, kyckling, torkade bananer, kakor, kondenserad mjolk, glass och yucas.


Vad ni ser pa bildkollaget har ovanfor ar vad som for mig representerar maten. Pa forsta bilden kan ni se gronsakssoppa, malna bonor, guacamole, coca-cola. Bild tva visar de massiva mangder av olika kakor som finns overallt i detta land. Bild tre bestar av ris, kott, stekta bananer, tomatrora, Lizano salsa, ost och nagon tropiskfruktjuice jag inte kommer ihag namnet pa. Sista bilden ar pa den klassiska frukosten, gallo pinto med stekta baner och natilla och till det Tropical.