tisdag 16 september 2008

106.0 Hiphop y mas - para todos mae's que diggin

Jag har hittat min radiostation! Idag testade jag den Costarikanska radion i min mp3-spelare for forsta gangen. Jag bladdrade igenom manga salsa-, nyhets- och framforallt rena reggaetonstationer innan jag pa 106 kunde avnjuta Lil Wayne's vackra rost. Ingen kass Rixfm pa 105.9 har alltsa.

Bland alla amerikanska artister (inte bara de allra kandaste) lagger de skona spanska remixerna, som Beatz skapar, aven till en skon latinokansla. En kanal som denna skulle man aldrig hitta i Sverige.

Med solen brannande i ansiktet och med underbar musik i oronen omgiven av palmer och dammig trafik madde jag riktigt bra pa vag till skolan i morse. Vid det tillfallet insag jag pa riktigt att jag verkligen njuter av att befinna mig i detta land.