söndag 14 september 2008

Ey, mamacita, so bonita

Har kallar man inte mig bara Hanna. Jag har fatt manga andra namn. De framsta ar macha och gringa. Men aven rica, mamacita, Hannita, machita, Hanna Montana, la sueca, Hanniski, Ms. Fly, mi amor, reina, Hanilla, rubia och mami anvands valdigt mycket.

Jag tror ocksa att nastan alla 1300 personer i min skola kan mitt namn nu. Det hander ratt ofta att folk jag aldrig pratat med ropar mitt namn efter mig. Det ar som att jag bar samma uniform som alla andra men med mitt blonda har och blaa ogon sticker jag verkligen ut anda. Idag kom aven fem okanda killar fram till mig nar jag var i Coronado centro och de visste valdigt mycket om mig for att aldrig ha pratat med mig. Jag antar att jag ar ett ganska latt offer for gossip och att jag vid det har laget ar ganska kand som den blonda svenskan. Detta trots att Coronado ar en relativt stor stad (storre an M-dal) och dessutom sitter ihop med Costa Ricas storsta stad San José. Jag kan bara tanka mig hur snabbt folk hade lart sig att kanna igen mig om jag hade bott i en mindre stad...