måndag 1 september 2008

Evolución Tropical Vox

Wisin y Yandel, Collie Buddz och Banton ar bara nagra artister jag sag pa festivalen Evolución Tropical Vox igar. 07:30 tog vi bussen fran San José till festivalomradet i Alajuela dar vi mottes av tusentals glada manniskor (nagra lite for glada for att vara kl. 09 pa morgonen). Efter nagra tunga sakerhetskontroller dar de i princip rensade vaskorna var vi fria att rora oss mot de redan dunkande hogtalarna.

Allt var relativt lugnt tills Banton intog scenen och helt tog over publiken. Folk borjade skrika, sjunga och hela omradet forvandlades till ett stort dansgolv. Vatten, Tropical (som Sveriges MER fast med tropiska frukter och 100x godare) och Imperial kastades och skvattes runt. Pa vissa stallen lag aven marijuanaroken tjock. Denna stamning holl sig sedan i, i de ca 9 timmar konserten bestod av.

Pa kvallen varkte hela min kropp, huden rod av den intensiva solen, mina sneakers smutsiga och mitt har liknade dreads. Men en lang dusch och manga glas vatten senare var jag aterhamtad. Lycka.