onsdag 3 juni 2009

Me van a hacer una falta increíble gentz

3 Juni 2009... mitt ar har borjar ta slut. Den 12 juni gar flyget fran San José. Den 14 juni landar jag i Stockholm. Som jag sa forut nar jag gjorde listan over saker jag saknade fran Sverige, sa kommer listan over saker jag kommer sakna harifran vara mycket langre:

Forst och framst; "familj" och vanner, alla underbara manniskor jag lart kanna. Kan inte saga mer an att jag kommer att kanna en obeskrivlig saknad.

Sedan: solen, alla arenas-butikerna som providat mig med freshness hela aret, los caribeños (stekta/friterade bananer), att kunna aka pa weekend-trips till nagra av varldens finaste strander, den billiga olen, prata spanska, varmen, Tropical Piña, los puestos i skolan, konserterna med de manga reggaeartisterna som kommer mellan jamna mellanrum (for har finns det publik), gallo pinto min alsklingsfrukost, lugnet i Guanacaste, jordbavningar, den skona atmosfaren pa utestallen, det goda kaffet, hunden, surfkulturen, folkets oppenhet, komma hem kl. 04 och fortsatta skratta hela natten med K, de skona nationella artisterna, ata glass aret om, ghettogymmet dar det alltid dunkar ut old school hiphop, alla tropiska frukter, billiga taxis, vakterna i el barrio...

... jag kan go on and on, tro mig.