fredag 22 maj 2009

Mae como estoy disfrutando

Tankte dela med mig av mina favoritstallen i Costa Rica (utan inbordes ordning, bilder eller lankar finns pa siffrorna):

1) Plaza de la cultura (San Josés center). Inte for att det ar speciellt fint utan for att det ar dar folk samlas, pratar, skrattar och ater glass.
2) Playa Samara/Playa Carrillo (Guanacaste). Mina tva favoritstrander som ligger bredvid varandra. Den vitaste stranden med de blaaste havet, de gronaste palmerna med de godaste kokosnotterna.
3) El Pueblo (San Josés center). Bar-byn med de fria barerna och de galnaste dansgolven. Det ar aven dar min favoritklubb "Ebony" befinner sig. Det ar en renodlad dancehall/hiphop/reggae-klubb med den skonaste atmosfaren.
4) Santa Barbara de Santa Cruz (Guanacaste). Den lilla byn som jag besokt manga ganger under aret och dar jag skaffat mig manga vanner.
5) Häagen Dazs-glasskafé (Curridabat, San José). Med den overlagst godaste glassen.
6) Roots (San Pedro, San José). Min andra favoritbar dar man oavsett veckodag kan satta sig ned med en kall Imperial, prata med sina homiez och njuta av all musik relaterad till roots & reggae.
7) Arenas-butikerna (Finns overallt i hela landet). Costa Ricas storsta surf/skate-kedja med det freshaste man kan hitta i den vagen.
8) Puerto Viejo (Limón). Det karibiska paradiset.
9) Bagelsmen's (San Pedro, San José). Deras bagels med queso crema och lax ar de basta. On top of that ar stallet skont inrett och har wire-less internet.